به عنوان یک بیمار دیالیزی چگونه می‌توانید تشنگی خود را کنترل کنید؟

پنج‌شنبه 07 سپتامبر 2017 admin 4645 بازدید

به عنوان یک بیمار دیالیزی، باید رویه‌های تغذیه‌ای خاصی را پی بگیرید تا احساس خوبی داشته باشید. این رژیم ویژه، بیشتر از همه به مصرف مایعات و نمک شما مربوط می‌شود. در این‌جا تعدادی نکته در زمینه‌ی دور نگه‌داشتن تشنگی و لذت‌بردن از وعده‌های خوش‌طعم با نمک کمتر آورده شده است. برای این‌که سالم‌تر باشید!

 

به عنوان یک بیمار دیالیزی چگونه می‌توانید تشنگی خود را کنترل کنید؟

 

اول از همه باید با دکتر خود در مورد میزان مایعات مناسب مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که مایعات شامل نوشیدنی‌ها (آب، قهوه، چای) و غذاهای دارای مایعات نظیر ماست، بستنی یا سوپ می‌شود. باید مایعات ناشی از سایر غذاها را نیز جمع بزنید.

جای هیچ شکی نیست که نوشیدن مایعات به میزان کم، چالش بزرگی است. اما راه‌های آسان و مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شکل فعال مصرف مایعاتتان را محدود کرده و تشنگی را کاهش دهند. سعی کنید مصرف روزانه‌ی آب خود را از طریق بطری انجام دهید. این‌گونه راحت‌تر متوجه می‌شوید که چه‌قدر آب خورده‌اید.

اگر دهانتان احساس خشکی می‌کند، دهانتان را بشویید یا با آب ولرم قرقره کنید یا چهار بار در روز نصف لیمو را بمکید. جویدن آدامس‌های بدون قند نیز می‌تواند تولید بزاق را تحریک کرده و دهانتان را مرطوب‌تر کند. یک ترفند عالی برای تحمل روزهای داغ این است که داخل قالب یخ قطرات لیمو یا هر میوه‌ی درشت دیگر بریزید و بگذارید یخ بزند. سپس یخ‌ها را بمکید.

 

🔵 ترجمه و باز نویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

🔴 برگرفته از مقاله ی چاپ شده در پایگاه اینترنتی Nephrocare – برای دیدن نسخه انگلیسی اینجا را کلیک نمایید.



مجله پزشکی سلام
این پست را برای دوستان خود ارسال کنید

+ارسال دیدگاه