معرفی فعالیت گروه سلام در حوزه تجهیزات پزشکی

حوزه تجهیزات پزشکی

 

تجربه موفق تولید دستگاه پیچیده همودیالیز در قالب شرکت دانش بنیان “آریاطب فیروز” از ابتدای سال ۱۳۹۲، مسیر دستیابی به سایر تکنولوژی­ های حوزه دیالیز را هموار نمود. گروه سلام با تکیه بر رهیافت حاصل از دستاوردهای شرکت آریاطب، فعالیت های خویش را به سایر زمینه های تجهیزات پزشکی گسترش داد. حاصل این رویکرد، تاسیس شرکت “فنتام” در سال ۱۳۹۷ به منظور طراحی و تولید تجهیزات مورد استفاده در جراحی قلب و عروق می­باشد.

 

چشم انداز توسعه بخش تجهیزات پزشکی گروه سلام بر مبنای نگاه ویژه مدیران این مجموعه به توانمندی بالا و دانش عمیق جوانان کشور، به دو صورت زیر قابل تعریف است:

طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی فناورانه مورد نیاز کشور و بازارهای منطقه ­ای

-حمایت از طرح های دانش ­بنیان و فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی

 

آریاطب فیروز 

معرفی شرکت “آریاطب فیروز” :

 

 

شرکت “آریا طب فیروز” در سال ۱۳۹۴ با دستیابی به دانش فنی و نرم افزار ساخت دستگاه همودیالیز، نام خود را بعنوان نهمین شرکت تولیدکننده دستگاه همودیالیز ثبت و نام ایران را بعنوان پنجمین کشور در زمینه ساخت دستگاه همودیالیز مطرح نمود.

این شرکت تنها تولیدکننده دستگاه همودیالیز در ایران و غرب آسیا، مطابق با پروانه بهره برداری اخذشده از وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیرماه ۱۳۹۶، توانائی تولید یک هزار دستگاه همودیالیز مدل ATF 1022 درسال را دارد. این شرکت همچنین در سال ۱۳۹۷ شروع به تولید تخت همودیالیز، دستگاه تصفیه آب RO مرکزی و دستگاه تصفیه آب RO پرتابل نموده است.

این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت مجوز ساخت دستگاه همودیالیز مدل ATF 1022 از “اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی” شد و در اردیبهشت و شهریور سال ۱۳۹۵ تائیدیه استفاده روتین دستگاه¬های تولیدی مدل ATF 1022 را بنا به درخواست هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران دیالیزی از مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات نفرولوژی- اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله پس از انجام تست های بالینی و تطبیقی(Cross Over) در مقایسه با دستگاههای B-Braun و Fresenius آلمان در بیمارستان بقیه ا… با ۳۶ بیمار شاهد اخذ نمود. سپس در سال ۱۳۹۷ موفق به دریافت تاییدیه بورد تخصصی نفرولوژی کشور شد.

در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه همودیالیز تولیدی این شرکت در ۲۰۵ مرکز دولتی و خصوصی در حال ارائه خدمت به بیماران است. تعداد دستگاه های تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید. با ارسال اولین محموله صادراتی به کشور افغانستان و نصب آن در مرکز دیالیز بیمارستان افغان آریا، این شرکت به جمع صادرکنندگان تجهیزات پزشکی پیشرفته پیوست.

 

آدرس:

کیلومتر ۲۰ جاده دماوند – پارک فناوری پردیس – خیابان نوآوری ۸ – پلاک ۸۶

تلفن:

۹۸۲۱-۷۶۲۵۱۴۳۷+

آدرس سایت:

Arya-teb.com

 

فنتام 

معرفی شرکت “فنتام” :

 

 

شرکت فناوران سلامت تام (فنتام)، از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه طراحی، ساخت و تحقیقات بالینی تجهیزات پزشکی حوزه قلب و عروق آغاز نموده است.

بومی سازی فناوری کیت تشخیص انعقادی ACT، نخ بخیه استرنوم مربوط به عمل جراحی قلب باز و همچنین مشارکت در طراحی و تست های بالینی محصولات آنژیوگرافی نظیر گایدوایر ۰٫۰۳۵%، اینفلیتور و شریان بند رادیال از جمله دستاوردهای شرکت فنتام بوده و در این مسیر تعامل علمی بالینی گسترده ای با مراکز اصلی درمانی و تحقیقاتی قلب و عروق و خبرگان این حوزه داشته است.

چشم انداز فنتام گسترش سبد محصولات با تمرکز بیشتر بر حوزه قلب و عروق و ارائه رویکردهای نوآورانه در طراحی و ساخت محصولات پزشکی است تا بتواند نقشی مهم در جهت خودکفایی و پیشگامی کشور در زمینه فناوری های پیشرفته حوزه سلامت ایفا کند.

 

آدرس:

کیلومتر ۲۰ جاده دماوند – پارک فناوری پردیس – خیابان نوآوری ۴ – پلاک ۴۳ –  ساختمان LSF واحد ۲۰۵

تلفن:

۹۸۲۱-۷۶۸۷۱۱۴۵+

آدرس سایت: ( در دست بروزرسانی )

 

شرکت مدیریت صادرات محور 

معرفی شرکت “مدیریت صادرات سلامت محور (شمص)” :

 

 

شرکت مدیریت صادرات سلامت محور(شمص)، از شرکتهای تحت پوشش هلدینگ سلام است که با هدف صادرات دانش، محصولات و خدمات دانش بنیان کشور ایران به بازارهای جهانی و نیز واردات اقلام مورد نیاز کشور ایران از قبیل مواد اولیه ، کالاهای سرمایه‌ای و انتقال دانش، تاسیس شده است.

هدف اصلی شرکت، تعامل مثبت با بازارهای جهانی، انتخاب شرکای امین و توانمند و نیز تبادل کالا و خدماتی است که از نظر فن‌آوری، کیفیت ، قیمت و خدمات پس از فروش، قابل رقابت در بازار بوده و رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته باشد.

تجربه سی ساله ی فعالیت سهامداران هلدینگ در حوزه‌های تولید دانش، مشاوره، طراحی، ثبت اختراع، تولید انبوه، سرمایه‌گذاری مشترک ، بازرگانی بین المللی و شبکه‌ی خدمات پس ازفروش در ایران و سایر کشورها، پشتوانه‌ی با ارزش شرکت شمص است که به ایجاد رابطه‌ای ارزش‌آفرین با شرکای جدید کمک خواهد کرد.

با توجه به ماهیت هلدینگ سلام، رابطه‌ی شرکت شمص با شرکای جدید می‌تواند رابطه‌ای کاملا دو طرفه برای بهره‌مندی از تجارب شرکای جدید در عرصه‌های مشابه باشد. انتظار می‌رود نتیجه طبیعی چنین رابطه‌ی دوسویه‌ای ، هم‌افزایی و ارتقای توان همه‌ی شرکا باشد.

 

آدرس:

تهران- خیابان ملاصدرا- خیابان شیخ بهایی شمالی- خیابان امداد غربی- پلاک ۵

تلفن:

۹۸۲۱-۸۸۶۱۹۸۷۲+

آدرس سایت:

HealthEMC.com

 

آفرینش سلام 

معرفی شرکت “توسعه و نوآوری آفرینش سلام” :

 

 

شرکت توسعه و نوآوری آفرینش سلام، در سال ۱۴۰۰ به عنوان یک شرکت تحقیقاتی در زمینه سلامت تاسیس شد.

دو حوزه اصلی فعالیت آفرینش سلام عبارتند از:

الف) تحقیق و توسعه در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی (Medical Device Research and Development-MDRD)
ب) تحقیق در حوزه مفاهیم زیست پزشکی و سلامت (Health and Bio-medical Concepts and Research-HBCR)


سابقه فعالیت سهامدارن و بنیانگذاران شرکت در زمینه سلامت به طراحی و ساخت دستگاه همودیالیز، از سال ۱۳۹۲ در شرکت آریاطب فیروز و همچنین طراحی و استقرار سیستم پایش و بهبود کیفیت زندگی بیماران دیالیزی، از سال ۱۳۹۷ در مراکز دیالیز رایحه سلام بر میگردد که در یک تصمیم راهبردی دو تیم تحقیقاتی پزشکی و مهندسی این پروژه ها، شرکت آفرینش سلام را در سال ۱۴۰۰ ایجاد کردند.

وجود ناشناخته های متعدد در حیطه های مرتبط با دیالیز، پیچیدگی فرآیندهای جاری در این حیطه و آسیب پذیر بودن بیماران نیازمندِ این خدمت، وجود ساز و کاری مبتنی بر نوین ترین روشها و یافته های علمی در پشتیبانی از کلینیک ها و دستگاه های فعال در ارائه این خدمت را به ضرورتی کم نظیر در طب و بخش سلامت تبدیل کرده است.

شرکت تحقیقاتی آفرینش سلام در پاسخ به این نیاز شکل گرفته و در تلاش است تا با رصد مستمر فعالیت بخش های دیالیز، فناوری های نوین ظهور یافته در این حیطه و دستاوردها و استانداردهای به روز پزشکی و پرستاری دیالیز نقشی منحصر به فرد در بهبود کیفیت زندگی بیماران کلیوی مزمن ایفا کند.

 

آدرس:

کیلومتر ۲۰ جاده دماوند، پارک علم و فناوری پردیس، خیابان نوآوری ۴ ، پلاک ۴۳، واحد ۱۰۱

تلفن:

۹۸۲۱-۷۶۴۸۰۷۹۵+

آدرس سایت:

Afarinesh-Salam.com