معرفی فعالیت گروه سلام در حوزه سلامت دیجیتال

حوزه سلامت دیجیتال

 

تلاش های بشر در زمینه توسعه سلامت، تاکنون نتوانسته مانع بی‌عدالتی‌ها و ناکارایی های خدمات سلامت شود؛ به طوریکه هم­اکنون ۵۰ درصد مردم جهان بدون هیچ گونه خدمات بهداشتی و درمانی زندگی می‌کنند. پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۷ اکثر فعالیت ها در حوزه سلامت به صورت مجازی یا از راه دور خواهد بود. این یک واقعیت است که انقلاب دیجیتالی به سرعت در حال نفوذ به بخش سلامت بوده و هر گونه تعللی ما را به یک مصرف‌کننده­ ضعیف در این زمینه تبدیل خواهد کرد. گفته می­شود که فناوری های دیجیتال، برخلاف تلاش های گذشته می توانند جهش عظیمی در عدالت و کارایی خدمات فراگیر سلامت ایجاد نمایند.

گروه سلام” با توجه به اهمیت فزاینده موضوع سلامت، تصمیم به فعالیت در حوزه سلامت دیجیتال گرفت تا بتواند در آینده نه تنها کارگشای مشکلات سلامت باشد، بلکه به ارتقای آن نیز کمک شایانی نماید.

لذا با ایجاد بخش ویژه سلامت دیجیتال و آغاز به سرمایه گذاری در توسعه محصول و تحقیقات بازار به این مهم پرداخت. گروه سلام با سرمایه‌گذاری‌ هایی که تاکنون در حوزه سلامت انجام داده توانمندی‌ هایی از جمله دانش فنی، نیروی انسانی خلاق، تجربه حضور در بازار سلامت و دسترسی پایدار به بخشی از بازار سلامت را کسب نموده و معتقد است که با تکیه بر این دستاوردها می تواند به خلق ارزش در حوزه سلامت دیجیتال نیز بپردازد.

 

تماس 

معرفی “شرکت توسعه آفاق مدیریت سلام” (تماس):

 

شرکت توسعه آفاق مدیریت سلام (تماس)؛ در سال ۱۳۹۶ با هدف ارائه‌ی خدمات مشاوره‌­­ای و بهینه‌سازی مدیریت با استفاده مؤثر از فناوری اطلاعات تأسیس شد.

آقای مهندس سید علی آذربادگان با تجربه مدیریت عاملی مجموعه‌های بزرگ صنعتی مانند گروه صنعتی سدید و فولاد آلیاژی یزد، و مدیریت عاملی در هولدینگ‌های بزرگ وزارت نیرو (ساتکاب) و سازمان تأمین اجتماعی (شستا)‌، مدیریت شرکت تماس را به عهده دارند.

تیمی از مشاوران مدیریت با تجربه، مانند آقای محمد رحمان‌زاده هروی (مولف کتاب‌های مرجع فرآیندگرایی در مدیریت)، دکتر سعید امامی (از مدیران نظام صنفی رایانه‌ای تهران)، آقای هاشم علی‌وردی (مشاور با سابقه مدیریت و ارزیاب EFQM و ISO)، دکتر سیم‌خواه (استاد دانشگاه) در این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در این مدت به گروه خدمات درمانی سلام و بعضی شرکت‌ها و موسسات دیگرخدمات مشاوره در زمینه های تحول سازمانی مبتنی بر عارضه یابی داده‌اند. از جمله این خدمات میتوان به مشاوره ایجاد برنامه و بودجه مؤثر و کنترل و هدایت سازمان از طریق آن در شرکت آریاطب فیروز اشاره نمود.

هم‌چنین تدوین مشاوره در زمینه‌ی فرآیندهای مراکز دیالیز  و تبدیل  آن به نرم‌افزار جامع مدیریت کلینیک دیالیز برای شرکت خدمات درمانی رایحه سپهر سلام  ارائه شده که زیر سیستمهای درمان، بیمه، انبار و مالی آن در حال تکمیل است و زیر سیستمهای کنترل عفونت، ارتباط با مشتری، مدیریت زیرساخت و مدیریت زنجیره‌ی مراکز در سال جاری تکمیل خواهند شد.

 

آدرس: میدان فاطمی – ساختمان فاطمی – واحد ۲۱

تلفن:

۹۸۲۱-۸۸۹۹۲۹۶۲+

آدرس سایت:

salam-mod.ir

 

در داشبورد مدیریتی مراکز دیالیز عملکردهای مهم زیر قابل انجام است:

 

  1. پذیرش مشخصات بیمار را ثبت می‌کند، مشخصات مربوط به بیمه، و فهرستی از بیماران ایجاد می‌شود.
  2. شیفت‌های فعال کلینیک مشخص می‌شود.
  3. شیفت بیمار مشخص می‌شود.
  4. مسئول پذیرش می‌تواند برنامه هفتگی را با وضعیت تخصیص تمام بیماران ببیند.
  5. سرپرستار در بخش تخصیص برنامه‌ی ماهانه‌ی پرستاران را مشخص می‌کند.
  6. سرپرستار برای یک شیفت خاص در یک روز خاص می‌تواند وضعیت بیماران و پرستاران را ببیند و پرستار را به بیمار مشخص تخصیص دهد.
  7. بعد از تخصیص، پرستار خاص می‌تواند با تبلت در سیستم لاگین کند و یکی از بیماران تخصیص یافته را انتخاب کند و سپس فرم دیالیز مربوط به بیمار خاص را روی تبلت پر کند.
  8. بلافاصله پس از اتمام پر کردن دیالیز شیت، مسئول بیمه (یا پذیرش) می‌تواند دیالیز شیت را با کیفیت مناسب پرینت کند.
  9. مسئول بیمه هم‌چنین می‌تواند بررسی کند که تاریخ انقضای دفترچه بیمه بیماران نزدیک نباشد یا نرسیده باشد.
  10. سرپرستار و مدیر کلینیک می‌توانند گزارش ماهانه کارکرد پرستار را با تفکیک روز و شیفت و مجموع ببینند.

 

مجله پزشکی سلام 

معرفی “مجله پزشکی سلام” :

 

مجله پزشکی سلام؛ در سال ۱۴۰۱ با هدف ارائه‌ی دیتابیسی از آخرین مقالات و اخبار روز دنیای پزشکی آغاز به کار کرد.

در این سایت، مقالات علمی و پزشکی به صورت روزانه از معتبر ترین و بهترین منابع به صورت اختصاصی ترجمه شده و به صورت کاملا رایگان ارائه می گردد.

همچنین این مجله اینترنتی، بخش ویژه ای برای بیماران مزمن کلیوی تحت عنوان مراقبت از کلیه دارد که در آن هر آنچه که باید در مورد کلیه، بیماری مزمن کلیوی،دیالیز و همودیالیز بدانید وجود دارد.

همچنین اخبار داخلی وزارت بهداشت و اخبار حوزه دارو و درمان نیز به صورت روزانه آپدیت می شوند.

امید است تا در آینده ای نه چندان دور این مجله اینترنتی به صورت ماهانه ی الکترونیکی و چاپی منتشر شود.

آدرس سایت:

SalamMag.com