“دیالیز در ایران و دستگاه دیالیز صددرصد ایرانی” در برنامه رادیویی هوش مشرقی از رادیو تهران

جمعه 19 جولای 2019 admin 1709 بازدید

برنامه هوش مشرقی به بررسی دستاوردهای چهل سال اخیر ملی، پرداخته و برای هر دستاورد ، مستند تهیه و با مخترعین آثار، دانشمندان یا مسئولین این دستاورد از نحوه تولید اختراع ها و دستاوردها گفت وگو می شود. این برنامه پنجشنبه هر هفته از رادیو تهران پخش می گردد.  هوش مشرقی رادیو تهران
این برنامه در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ تیرماه ۹۸ به موضوع مشکلات دیالیز در ایران و اولین دستگاه همودیالیز کاملا ایرانی ساخت شرکت آریا طب فیروز پرداخت.
در بخش ابتدایی این برنامه سرپرستار سابق بیمارستان امام خمینی تهران، سرکار خانم افسانه جهانمردی به سوالاتی پیرامون دیالیز، مشکلات بیماران دیالیزی و وظیفه دستگاه دیالیز پاسخ می دهد.
در ادامه آقای دکتر سید سلمان اخوت، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت آریاطب، به بیان تاریخچه ای مختصر از فعالیتهای این شرکت و دستاوردهای آن و همچنین توضیحاتی در مورد دستگاه ATF1022 پرداخت.


در بخش انتهایی برنامه هوش مشرقی، جناب آقای دکتر محمدرضا عباسی، پزشک فوق تخصص نفرولوژی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ارایه توضیحات تکمیلی در مورد ESRD (یا بیماری مزمن کلیه در مرحله انتهایی) به نتایج تست های بالینی و عملکردی صورت گرفته بر روی دستگاه بومی شده ATF1022 اشاره نموده و تولید این دستگاه را گامی در جهت رفع مشکل بیماران و بی نیازی کشور در این حوزه می خواند.

 

فایل صوتی کامل این برنامه را میتوانید از لینک زیر دانلود نمایید :

 

فایل صوتی



مجله پزشکی سلام
این پست را برای دوستان خود ارسال کنید

+ارسال دیدگاه