کمبود فضا معضل بیمارستان علوی است

پنج‌شنبه 25 مه 2017 admin 634 بازدید
مدیر بیمارستان فوق تخصصی عروق علوی گفت: کمبود فضا در بیمارستان موجب سخت شدن خدمت رسانی و اذیت شدن کارکنان و بیماران شده است.
 کمبود فضا معضل بیمارستان علوی است
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر محمدهادی سعید مدقق، شامگاه گذشته در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی، با بیان اینکه حدود دو ماه است که در حال پیگیری و آماده سازی بخش دیالیز هستیم، اظهار کرد: بودجه راه اندازی این پروژه بخشی از منابع هتلینگ وزارت بهداشت و دستگاه های اهدایی خیرین تهیه شده است.

وی افزود: تمام تجهیزات قسمت دیالیز به صورت کامل فراهم شده است و فقط شرکتی که دستگاهای دیالیز را از آن ها گرفته ایم، باید دستگاهای این بخش را راه اندازی کند، اگر تمام کارها طبق برنامه انجام شود، از ۲۴ اردیبهشت بخش دیالیز به طور کامل فعال می شود.
مدیر بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق با اشاره به اینکه به طور کلی هشت تخت دیالیز در این بیمارستان داریم، خاطرنشان کرد: بعضی از بیماران سرپایی هستند که به بیمارستان مراجعه می کنند و چهار ساعت دیالیز شده و می روند، برخی هم بیماران خود بیمارستان هستند، که از بخش به قسمت دیالیز به مدت چهار ساعت منتقل می شوند.
وی با تاکید بر اینکه کمبود فضا در بیمارستان موجب سخت شدن خدمت رسانی و اذیت شدن کارکنان و بیماران شده است، افزود: ما کمبودهای زیادی در بیمارستان داریم که باید رفع شود و دستگاه آنژیوگرافی که از دستگاه های ضروری بیمارستان است را نتوانسته ایم تهیه کنیم، معضل دیگر بیمارستان آزمایشگاه است که امیدواریم به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین وضعیت آزمایشگاه بهتر شود.
وی عنوان کرد: از نظر تخصص، پزشکان توانایی داریم، اما کمبود فضا ما را دچار مشکلات فروانی کرده است، به طوری که ۹۶ درصد اشغال تخت داریم که تقریبا یک فاجعه است و با این وضعیت دیگر فضای بستری بیمار را نداریم و بیماران زیادی باید در نوبت بستری بمانند.
سعید مدقق با بیان اینکه تمام هزینه ای که در این بیمارستان از بیماران گرفته می شود،تنها ۶ درصد از مبلغی است که باید پرداخت کنند، عنوان کرد: حدود یک چهارم بیماران همان ۶ درصد را نیز نمی دهند و مواردي نیز وجود دارد که اگر در قسمتی مانند آنژیوگرافی که در بیمارستان ما به دلیل نبود دستگاه انجام نمی شود بیمار را به بیمارستان دیگر منتقل کرده و هزینه آن را به کمک خیرین پرداخت می کنیم.


مجله پزشکی سلام
این پست را برای دوستان خود ارسال کنید

+ارسال دیدگاه